mandag den 8. februar 2010

Velkommen til min nye blog

Så fik jeg oprettet en ny blog! Den vil mest komme til at handle og strik, men også om hvad jeg ellers får tiden til at gå med.
For jer der måkse ikke har læst med på denne gamle blog, kommer der lige lidt om hvem jeg er. Jeg hedder jo Lone, fylder snart 30 år (13. marts) bor i Romalt, i udkanten af Randers sammen med min mand Thomas og vores datter Josefine der fylder 7 år her d. 13. marts.
Jeg arbejder som ufaglært hjemmehjælper, er lige blevet fastansat efter 2 år som afløser, og skal igang med sosuhjælper uddannelsen til september, glæder jeg mig til.
Thomas er hos DSB, og kører i det meste af landet, både med salgsvogn og som billetkontrolør(togfører)
Josefine har en gennemgribene udviklingsforstyrelse, som især er gået ud over sproget.
Hendes ordforråd er meget lille, og svarrende til en ca 1½ årig, sprogforståelsen er som ca 4½ årigt.Hun går i special børnehave, og skal til sommer videre til et skoletilbud, vi venter spændt på hvad kommunen kan tilbyde.
Hun bruger Tegn-til-Tale og billedkommunikation (PECS) og modtager undervisning efter Karlstadt medtoden, der går ud på at bygge sprog op fra bunden.. og hun viser gode fremskridt.. inden for de sidste par uger er hun begyndt at sige Bord, Bog, Lasse og MOR, bare så skønt det går den rigtige vej. Grunden til hendes problemer kendes ikke, trods mange undersøgelser har de ikke fundet ud af nogen nærmere diagnose.
Det var lidt her fra, der kommer snart lidt billeder af strik

3 kommentarer:

  1. Tillykke med bloggen, Lone.
    Du har da vist hænderne fulde - af barn, mand, arbejde og strik.
    Det er spændende at høre om, hvordan din datter udvikler sig.
    Held og lykke med det hele.

    SvarSlet
  2. Tillykke med din blog.
    Glæder mig til at følge dig.

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig datter du har. Jeg kan godt se hun har et handicap på det sproglige område, men tegn til tale er et fint redskab, så hun kan få sine tanker ud. Det er nogle dejlige ting du har lavet. Jeg er selv mor til en voksen Asperger pige og en sprogligt handicappet dreng. De er begge voksne i dag og sønnen bliver færdig som civilingeniør på Aalborg Universitet til sommer. Han var opgivet af både børnehave og skole og fik masser af specialundervisning. En normal efterskole med tro på mennesker gjorde forskellen for dem begge. Desværre ikke systemet, men jeg håber I er mere heldige.

    SvarSlet